Kalendarium

Okt
14
lör
Höstdistriktsstämma @ Sandgärdskolan
Okt 14 kl. 10:00
Höstdistriktsstämma @ Sandgärdskolan | Västra Götalands län | Sverige

Den 14 oktober bjuder vi in till höstdistriktstämma tillsammans med Sandared scoutkår.
För att vi skall kunna planera behöver vi veta hur många som kommer – därför behöver vi din anmälan – och den gör du här senast 2017-10-08.

Ladda hem

Handlingar 2017

Myshajk @Router @ Sandareds scoutstuga
Okt 14 kl. 16:00

Den 14 oktober är det dags för RoUters myshajk, så spika in datumet och förbered er på en kväll/natt full med mysfaktor!
Vi drar igång när höststämman slutar och avslutar på söndagen vid 11-tiden.
Pris: Gratis för de som deltar på stämman, 100kr för övriga.
Var: Sandareds  scoutstuga
Ta med: Sedvanlig packning för övernattning inomhus en natt och mysiga kläder.
Vid frågor, ta kontakt via Facebook!

Anmälan

Anmälan sker via höststämmans formulär, klicka här

Felaktig information

I vissa informationskanaler har det framgått att man ska ha med sig badkläder till myshajken. Den information är felaktig. Man behöver alltså inte ha med sig detta.

Okt
28
lör
Du-O-Knopen
Okt 28 – Okt 29 heldag

Årets Du-O-Knopen kommer att anordnas i ett lite nytt format då det i år inte finns någon arrangerande kår. För att årets Du-O-Knop skall kunna fungera krävs det därför att deltagande kårer bidrar med funktionärer för att vi ska kunna bemanna alla stationer. Uppgifter kommer att delas ut efter anmälan är gjord.

När?

28 oktober, samling 10.00.
Vi beräknar vara klara 15-16.

Var?

Vi kommer att vara på lägergården Apelhult.

Hur?

Man delas in i klasser efter ålder, åldern avser äldsta personen i paret.
Man deltar i par om 2 och 2*.
Det görs ingen skillnad på kön i klassindelningen.

Klass 1 – Spårare

Klass 2 – Upptäckare

Klass 3 – Äventyrare

Klass 4 – Utmanare

Klass 5 – Rover/Ledare

*Du-o-Knopen ska genomföras i lag om två personer. Vid ojämnt antal deltagare från en avdelning eller av annan specifik anledning tillåts även lag om tre. Alla grenar ska genomföras i par om två, vilket betyder att lottning kommer att ske för de som är tre. Den deltagare som inte deltar på grenen är direktkvalificerad till nästa. Deltagare som står bredvid får heja och stötta sitt lag, men får inte på några omständigheter komma med tips, idéer eller på något annat sätt hjälpa sitt lag.

Utrustning?

Hela arrangemanget är utomhus varvid kläder och skor efter väder gäller.
Funktionärer ordnar med material till tilldelad station i samarbete med distriktet.

Anmälan

Kåren anmäler alla scouter där det tydligt framgår vilka par som tävlar, vilken klass de tillhör, namn och persondata. Ange också hur många funktionärer ni kan bidra med. Anmälan görs här.

Övrigt

Korv med bröd, kaffe, te samt fika kommer att finnas till försäljning.

 

Vinterstängning Apelhult
Okt 28 – Okt 29 heldag
Dec
5
tis
Julavslutning distriktsaktiva
Dec 5 – Dec 6 heldag
Jan
13
lör
Vårupptakt distriktsaktiva
Jan 13 – Jan 14 heldag
Apr
10
tis
Vårdistriktsstämma
Apr 10 – Apr 11 heldag
Maj
26
lör
UNTZ @ Apelhult
Maj 26 – Maj 28 heldag
Äventyret @ Apelhult
Maj 26 – Maj 28 heldag
Aug
25
lör
Uppstart för distriktsaktiva
Aug 25 – Aug 27 heldag